Blog

Što je employer branding i zašto je važan za privlačenje kandidata

Slika
decor

Tržište rada se neprestano mijenja. Možda su tvrtke nekada mogle očekivati da se na svaki oglas javi rijeka kandidata s potrebnim kvalifikacijama, svi željni da posao dopadne baš njih, no sada baš i nije tako. Trendovi su se promijenili i profesionalci sada sve pomnije biraju kojim organizacijama pristupaju, a ni plaće nisu jedini kriterij odabira.

Takav razvoj događaja je potaknuo tvrtke da se počnu više truditi kako bi se istaknule na tržištu i potencijalnim zaposlenicima privukle pažnju, što je dovelo do razvoja takozvanog employer brandinga!

Što je točno employer branding

Svaki branding ima za cilj izgraditi željenu reputaciju i određen imidž kod onih koje tvrtka želi privući. U slučaju employer brandinga, to su zaposlenici. Točnije, employer branding su sve aktivnosti koje tvrtka poduzima kako bi izgradila željenu sliku o sebi u očima potencijalnih, trenutnih, pa i bivših zaposlenika.

Naravno, želi se postići atraktivan imidž tvrtke u kojoj bi svatko bio sretan raditi, no ne radi se samo o tome. Bitnije je definirati točan tip zaposlenika koji bi idealno pristajao tvrtki, te na temelju toga izgraditi brend koji progovara direktno toj osobi. Primjerice, ako jednoj IT tvrtki najviše trebaju zaposlenici koji na kreativni način rješavaju probleme, fleksibilni su, pa čak i pomalo nekonvencionalni, isticanje poslovnog auta kao najvećeg benefita u oglasu za posao nije najbolja taktika. Takva tvrtka treba pokazati da ima ležernu kulturu i da su projekti zaista zanimljivi i izazovni, možda naglasiti da nudi fleksibilne oblike rada — jednostavno, treba istaknuti ono što ju čini pravom organizacijom za tu specifičnu vrstu osobe.

Naravno, to se može napraviti na mnoge načine, što nas dovodi do aktivnosti koje spadaju u employer branding.

Employer branding aktivnosti

Na samom početku je najbitnije kroz detaljnu analizu i razgovore sa zaposlenicima dobiti točan uvid u trenutnu sliku tvrtke. Kakva je kultura, kakva se ponašanja cijene, kakva ne, koje su vrijednosti i što osoba dobiva zaposlenjem (bilo materijalno ili ne). Nakon toga treba definirati idealan tip zaposlenika i osmisliti komunikaciju, tj. što im tvrtka želi poručiti i kako. To “kako” se odnosi na implementaciju strategije kroz razne aktivnosti i kanale:

  • culture video - kratki promotivni video u kojima se vidi atmosfera i kultura tvrtke
  • poseban web posvećen kulturi tvrtke, kreativnija stranica karijera i sl.
  • posebni eventi i promocije, sudjelovanja na sajmovima karijera, itd.
  • sadržaj na društvenim mrežama
  • blogovi
  • PR aktivnosti
  • oglasi za posao plasirani na relevantne kanale.

Jasno je da je za kvalitetan employer branding potrebna suradnja HR odjela i marketing tima/vanjske agencije — tj. onih koji najbolje poznaju potrebe tvrtke koje se tiču privlačenja zaposlenika, i onih koji pripremaju kreativna rješenja.

Employer branding može biti odlično sredstvo za privlačenje i retenciju pravih zaposlenika za vašu tvrtku. Pametno i kreativno oglašavanje, promocija i kreiranje sadržaja podići će vašu prepoznatljivost među top talentom, te osigurati da vam se pridruže oni koji će se uklopiti u kulturu kompanije, pridonijeti razvoju i dijeliti viziju za budućnost.