Blog

Kako stvoriti i održati pozitivnu radnu okolinu

Slika
decor

Pozitivna radna okolina ključna je za moral i produktivnost zaposlenika, a samim time i za uspjeh tvrtke.

Pozitivna radna okolina ili okruženje je ono koje karakterizira međusobno poštovanje, povjerenje i komunikacija. To je radno mjesto gdje se zaposlenici osjećaju ugodno izražavajući svoje ideje i mišljenja, te gdje se osjećaju vrijedno i cijenjeno. Zaposlenici koji se osjećaju dobro na radnom mjestu i cijenjeni su od strane poslodavca bit će angažiraniji u svom poslu i motivirani da daju sve od sebe.

Benefiti pozitivne radne atmosfere

Uz malo truda, pozitivna radna okolina donijet će brojne benefite i za zaposlenike i poslodavce:
 
1. Poboljšan moral zaposlenika
Kada se zaposlenici osjećaju dobro u radnom okruženju, veća je vjerojatnost da će biti produktivni i angažirani u svojem poslu.
 
2. Povećano zadržavanje
Pozitivna radna okolina može pomoći u smanjenju fluktuacije zaposlenika.
 
3. Privlačenje vrhunskih talenata
Dobra reputacija može vam pomoći da privučete najbolje kandidate kada zapošljavate.
 
4. Niža razina stresa
Pozitivno radno okruženje može pomoći u smanjenju razine stresa za zaposlenike, što može dovesti do poboljšanog zdravlja i produktivnosti.

Savjeti za poticanje pozitivne atmosfere na radnom mjestu

Pozitivna radna okolina počinje komunikacijom. Pobrinite se da redovito komunicirate s članovima svog tima, pojedinačno i u grupi. Neka znaju što se događa u tvrtki, i dobro i loše. Budite transparentni u pogledu komuniciranja novih odluka i razlozima zbog kojih se donose.
 
Uz komunikaciju, povjerenje je još jedan ključni sastojak pozitivnog radnog okruženja. Budite dosljedni i držite se obećanog — zaposlenici će znati da na vas mogu računati.
 
Naposljetku, pobrinite se da je samo radno mjesto fizički udobno i pogodno za produktivnost. To znači da zaposlenici imaju odgovarajuć prostor za rad, rasvjetu, udoban namještaj i osnovne stvari poput kave i grickalica. Male stvari mogu napraviti veliku razliku kada je u pitanju moral zaposlenika.
 

Neke od najboljih strategija za stvaranje boljeg radnog okruženja uključuju sljedeće korake:
 
1. Potaknite otvorenu komunikaciju
Poticanje zaposlenika na otvorenu međusobnu komunikaciju stvara osjećaj povjerenja i razumijevanja. Kada se ljudi osjećaju slobodno i sigurno da kažu svoje mišljenje te znaju da ih se zaista čuje, veća je vjerojatnost da će biti angažirani i posvećeni svojem poslu.
 
2. Promovirajte timski rad
Stvaranje prilika da zaposlenici zajedno rade na projektima ili zadacima može pomoći u izgradnji odnosa i potaknuti osjećaj suradnje. Timbuilding aktivnosti također mogu biti korisne u promicanju opuštenog radnog okruženja.
 
3. Prepoznajte i nagradite dobar rad
Nagrađivanje kvalitetnog rada moćan je alat za poticanje zaposlenika da ulože dodatni trud pri izvršavanju zadataka. Bilo da se radi o usmenoj pohvali, pisanom priznanju ili nagradama i bonusima, dajete do znanja zaposlenicima da se njihov rad cijeni.
 
4. Odmah rješavajte probleme i brige
Ignoriranje ili guranje problema pod tepih u većini slučajeva će ih samo pogoršati. Rješavanje problema čim se pojave pokazuje zaposlenicima razini. Time ćete pomoći stvoriti osjećaj bliskosti, opuštenosti i međusobnog povjerenja. 
Zapamtite da stvaranje pozitivnog radnog okruženja započinje i završava učinkovitom komunikacijom. Slušajte i čujte svoje zaposlenike te im pružite potporu koju od vas traže. Sretni i produktivni zaposlenici ponos su svakog poslodavca, ali i njegovo ogledalo.