Blog

Kako postići ravnotežu između poslovnog i privatnog života

Slika
decor

Svima je potrebno vrijeme za odmor, punjenje baterija i druženje s onima koje najviše volimo. Nažalost, moderni poslovi od nas često traže više od osam sati dnevno, a rad od kuće i stalni pristup e-mailu doveli su u pitanje ionako krhku granicu između privatnog i poslovnog.

Koliko god voljeli ono što radite, neprestana zaokupljenost poslom može naštetiti vašem zdravlju, odnosima i učiniti vas nesretnima. Ako mislite da vam se to događa (ili će se uskoro dogoditi), poslušajte naše savjete.

Osvijestite sami sebi koliko radite i koje su posljedice

Gužva na poslu se može svakome dogoditi, ali ako se duže ne stižete baviti omiljenim hobijem, družiti s prijateljima ili provoditi vrijeme s djecom, a radno vrijeme vam redovito premašuje dogovorene sate, onda je to problem sa stvarnim posljedicama.

Odnosi s najbližima će sve više patiti zbog manjka vremena, a zasićenost poslom će se preliti na kolege, u čijem društvu ćete biti živčani i stresirani.

O umu i tijelu da ne pričamo — anksioznost, loš san, stres, problemi sa srcem samo su neki od zdravstvenih posljedica koji vam prijete. Sve navedeno lako može dovesti do burnouta, zato morate na vrijeme paziti na sebe kako ne biste ugrozili psihičko i fizičko zdravlje.

Iskoristite prednosti tehnologije

Puno sjedite? Idući poziv s kolegom obavite u šetnji. Prokrastinirate i zato ostajete duže na poslu? Blokirajte određene stranice i pomozite si aplikacijama za produktivnost. Neorganizirani ste? Podesite kalendar tako da imate određeno vrijeme za 1) obavljanje zadataka, 2) odgovaranje na poruke, 3) sastanke i pozive. Tehnologija nas čini stalno dostupnima i tako otežava isključivanje od posla, ali ako je pametno iskoristite, može vam uvelike pomoći.

Poštujte svoje radno vrijeme

Čak i ako se čini da je u pitanju izuzetno bitan sastanak, nemojte ga dogovoriti van radnih sati. Samo jedan sastanak, samo jedan mail, samo jedan poziv… Možda vam se na početku neće činiti toliko strašno, ali takve obveze će se početi gomilati na štetu vašeg slobodnog vremena.

Uvijek postoji način za usklađivanje rasporeda — pristojno odbijte i pokušajte doći do kompromisa s drugom osobom. Naučite postaviti granice i poštujte svoje radno vrijeme, jer ako ga vi poštujete, onda će i drugi.

Pazite na misli

Nije bitno samo fizički napustiti ured i isključiti email nakon radnog dana, već uspješno isključiti mozak i dozvoliti da se bavi nečim drugim. Bilo da je u pitanju čitanje, kino s prijateljima, trčanje ili obavljanje kućanskih obaveza, nemojte dozvoliti da u pozadini uma vrtite film s posla. Budite prisutni u trenutku, jer jedino tako ćete se mentalno odmoriti za bolju produktivnost idućeg radnog dana. Tko zna, možda vam baš u trenucima odmora dođe “eureka” ideja za projekt koji vas muči!

Pronađite hobi

Posao definitivno ne treba biti jedina stvar u životu. Posvetite se sportu, počnite trčati, postanite koktel majstor ili naučite plesti. Ako vam je problem samostalno pronaći vrijeme za sebe, upustite se u organiziranu aktivnost (tečaj, grupni trening ili klub), tako ćete svaki tjedan imati “prisilnu” zabavu. Ako vam treba nešto umirujuće, probajte tehnike opuštanja, jogu, odlaske u spa ili slične aktivnosti.

Ako uz sve ovo jednostavno imate previše posla, pričajte s nadređenim o rasterećivanju. Otvorena komunikacija je najbolji lijek, a ako ni nakon njega stvari ne idu na bolje, razmislite o promjeni posla. Zaslužujete raditi u organizaciji koja poštuje vaše vrijeme i shvaća da je zadovoljna, ispunjena osoba kvalitetniji zaposlenik sa svijetlom budućnosti!