U 2024. godini, biti vođa znači više od upravljanja projektima i praćenja brojki. Nova vještina koja je postala neophodna za sve menadžere je vještina rješavanja konflikata među zaposlenicima. S obzirom na poplavu potencijalnih konflikata - od geopolitičkih kriza do klimatskih promjena, štrajkova i reakcija na inicijative za raznolikost, jednakost i inkluziju- menadnžeri su pozvani na akciju. Prema istraživanju koje Gartnera , samo 26% zaposlenika tvrdi da članovi njihovog tima dijele slična mišljenja o društveno-političkim pitanjima, stvarajući plodno tlo za konflikte.
Menadžeri u ulozi rješavanja konflikta
S obzirom na rastuće ideološke napetosti, suočavanje s konfliktima postaje ključno za održavanje individualne i timske uspješnosti. Još jedan postotak koji nalazimo u istraživanju Gartnera je da 57% menadžera tvrdi da su u potpunosti odgovorni za upravljanje konfliktima među zaposlenicima u svojem timu. To znači da su menadžeri ti koji će nositi plašt superheroja u borbi protiv konflikata, ali koliko njih se stvarno osjeća obučeno i spremno za to?
Suočavanje i neslaganje
Rješavanje konflikata nije o gušenju neslaganja ili zabrani razgovora o kontroverznim temama. To zahtijeva aktivno suočavanje s izazovnim trenucima, vraćanje zaposlenika s protivničkih položaja te usmjeravanje na područja međusobnog poštovanja ili barem neutralnosti. Posebno u trenucima globalnih kriza, važno je prepoznati potencijalne utjecaje na zaposlenike, ne samo u internim komunikacijama, već i u postavljanju fleksibilnih očekivanja.
Trening rješavanja konflikta
Navigacija kroz radno okruženje koje je sve više polarizirano zahtijeva od menadžera da budu pravi superheroji u rješavanju konflikata. Organizacije koje su pokušale izbjeći kontroverzne teme možda su već zakasnile, s obzirom da rješavanje konflikata nije instinktivna vještina. Kako bi pomogle menadžerima pristupiti situacijama s empatijom, organizacije bi trebale razmotriti uvođenje posebnih treninga za upravljanje konfliktima, stvaranje prilika za nove menadžere da prate iskusne vođe u rješavanju konflikata te pronaći načine za prepoznavanje i nagrađivanje učinkovitog rješavanja konflikata na svim razinama organizacije.
Otvorenost dijaloga je ključna
Sjetite se, rješavanje konflikata ne znači biti superheroj u borbi, već superheroj u izgradnji mostova i jačanju timskih veza. Kroz humor, razumijevanje i otvoren dijalog, možemo svi postati superheroji koji će zajedno ovladati umjetnošću rješavanja konflikata na radnom mjestu. Započnite svoje putovanje prema vještinama rješavanja konflikata i učinite svoj tim uspješnim!