Blog

Hybrid Working mijenja način na koji poslujemo

Slika
decor

Kako funkcionira Hybrid Working i kako mijenja način na koji poslujemo. Saznajte prednosti i nedostatke ovog načina rada.

Hybrid working, ili flexible working, je izraz koji označava kombinaciju rada u uredu i rada izvan ureda. Sa širokim usvajanjem ovog načina rada tijekom pandemije COVID-19, velik broj kompanija prepoznalo je hybrid working kao dobru alternativu. U ovom blogu, istražiti ćemo prednosti i izazove hybrid working modela, te raspraviti kako ga efikasno implementirati.

Prednosti Hybrid Workinga

Jedna od glavnih prednosti hybrid workinga je mogućnost privlačenja i zadržavanja top talenta. Ponudom fleksibilnog načina rada, kompanije mogu privući širi raspon kandidata i zadržati zaposlenike koji žele više vremena provoditi doma. Također može poboljšati angažman i produktivnost zaposlenika, pošto omogućuje zaposlenicima odabir njima najudobnijeg i najučinkovitijeg načina rada.

Hybrid working može imati pozitivan učinak na work-life balance zaposlenika, dajući im više fleksibilnosti u njihovom rasporedu i lokaciji obavljanja posla. S hybrid working modelom, zaposlenici biraju rad u ili izvan ureda, ovisno o tome što smatraju dražim i što im više trenutno odgovara. Ovo omogućuje zaposlenicima da bolje rasporede svoje vrijeme i dužnosti, kao i da bolje usklade poslovni i privatni život.

Naprimjer, zaposlenici koji imaju djecu mlađe dobi ili ostale odgovornosti zasigurno će cijeniti mogućnost obavljanja posla od doma, jer će im uvelike olakšati usklađivanje poslovnih i privatnih obaveza.

Hybrid working može donijeti i neke financijske boljitke. Smanjivanje potrebe za radnim prostorom, kompanije smanjuju troškove, što omogućuje ulaganje u druga područja. Hybrid working također može poboljšati suradnju i komunikaciju unutar timova, pošto omogućava zaposlenicima da rade zajedno online ili u uredu.

Izazovi Hybrid Workinga

Uz sve prednosti koje nudi, implementacija hybrid working modela ima svoje izazove. Jedan od glavnih izazova je osiguravanje da svi zaposlenici imaju potrebne alate za učinkovit rad, bilo da su doma ili u uredu. Ovo podrazumijeva osiguravanje pristupa tehnologiji, poput laptopa i softwarea za video konferencije, kao i stvaranje jasnog plana komunikacije za one koje rade izvan ureda.

Još jedan izazov je vođenje tranzicije na hybrid working model. Kompanijama je važno da uključe zaposlenike u process donošenja odluka i nude podršku kako bi sve teklo glatko. Kompanije bi također trebale uzeti i obzir kako mjeriti performanse u novom random okruženju, pošto tradicionalni načini možda više ne vrijede za hybrid working.

Za učinkovitu implementaciju hybrid working modela, kompanije bi trebale ustanoviti jasnu politiku i smjernice, uključujući očekivanja oko komunikacije i suradnje. Vrlo je važno održati timski duh i osjećaj pripadnosti grupi, pošto svi više ne rade na istoj lokaciji. To se može riješiti putem aktivnosti poput team-buildinga i virtualnih eventa.

Na kraju, hybrid working posjeduje velik potencijal zbog niza prednosti za kompanije i zaposlenike. Uz dobro vođenu tranziciju i temeljitu edukaciju zaposlenika, kompanije mogu stvoriti radnu okolinu koja je ne samo fleksibilnija, već i produktivnija od one tradicionalne.