Organizacijska klima označava cjelokupnost doživljaja vlastite organizacije od strane zaposlenika. Uključuje individualno ponašanje, motivaciju, grupnu dinamiku i nalazi se pod utjecajem emocija, vrijednosti, stajališta, očekivanja i aspiracija zaposlenih.
Poznato je kako pozitivna organizacijska klima može značajno povećati produktivnost organizacije koja je povezana s osobnom i grupnom motivacijom zaposlenika, što izravno utječe na uspješnost poslovanja. Ako su ljudi zadovoljni, uložit će i dodatne napore da posao obave „kako treba“.
Na organizacijsku klimu utječu rukovođenje, organiziranost, sustav komunikacije, međuljudski odnosi, način napredovanja, sustav nagrađivanja zaposlenika, tehnološki aspekti i pozicija tvrtke na tržištu u odnosu na konkurenciju, a navedene mjere mogu se koristiti kao kriterij za nagrađivanje i napredovanje. Također, organizacijska klima djeluje na motivaciju zaposlenika i zaokupljenost poslom, inicijativu, osjećaj pripadnosti organizaciji i angažiranost, što ukazuje na važnost organizacijske klime te brigu o istoj.
DEKRA je kod klijenta prikupila podatke anketiranjem zaposlenika, a upitnik je bio sastavljen od različitih tvrdnji koje se odnose na osam dimenzija organizacijske klime. Anketirani zaposlenici izrazili su svoje mišljenje i osobne doživljaje tako što su označili svaku tvrdnju sukladno stupnju slaganja s istom. Također, upitnik je sadržavao i dio otvorenih pitanja, gdje su zaposlenici samostalno mogli davati odgovore o prednostima, nedostacima, prijedlozima za poboljšanja uvjeta i slično. Zaposlenici klijenta osjećali su se sigurno dajući svoje komentare i prijedloge jer su svi upitnici bili anonimni te su ih čitali vanjski konzultanti, a ne njihovi nadređeni.
DEKRA je ispitivanje organizacijske klime u suradnji s tvrtkom LPT d.o.o. dosad provela dvaput u vremenskom razmaku od 4 godine. Ispitivanje je pokazalo da je klijent u tom vremenskom periodu uveo promjene, temeljene na informacijama dobivenima iz prvog ispitivanja, koje su pozitivno utjecale na klimu u njihovoj organizaciji. U svim segmentima ispitivanja zaposlenici su u drugom ispitivanju pokazali veće zadovoljstvo nego u prethodnom ispitivanju.