Rad od kuće, koji je postao norma tokom pandemije, donio je značajne promene u percepciji zaposlenika o troškovima povezanih s poslovanjem. Istraživanje trendova u području ljudskih resursa, koje je proveo Gartner, ukazuje na to da mnogi zaposlenici žele nastaviti s radom u hibridnom ili potpuno udaljenom okruženju. Međutim, unatoč tome, 63% poslodavaca povećalo je broj obaveznih dana u uredu tijekom posljednjih 12 mjeseci. Ovaj kontrast između želja zaposlenika i odluka poslodavaca stvara dublju svijest o troškovima koje zaposlenici preuzimaju kada se vrate u ured.
Menadžeri u ulozi rješavanja konflikta
Ono što se nekada smatralo uobičajenim, a to je da zaposlenici snose troškove kada pristanu na posao, sada se više ne može uzimati zdravo za gotovo. Svakodnevni odlazak u ured jednostavno je prevelik teret za mnoge zaposlenike. Gartner naglašava da povratak na posao nakon dugotrajnog razdoblja rada od kuće potiče zaposlenike da razmisle o stvarnim troškovima koje podnose kako bi obavljali svoj posao.
U narednoj godini, organizacije koje žele privući i zadržati talente neće samo tražiti savršenu hibridnu strategiju, već će se suočiti s troškovima rada izravno. Gartner predlaže dva pristupa: dijeljenje opipljivih i neopipljivih troškova povratka u ured ili smanjenje ukupnih troškova.
Suočavanje i neslaganje
Dijeljenje troškova može uključivati pružanje dodatnih pogodnosti, poput podrške za čuvanje djece, subvencija za stanovanje, programa za financijsko blagostanje, on-site vrtića ili mogućnosti da zaposlenici dovode svoje ljubimce na posao. Primjerice, tvrtke poput Walmarta, Tyson Foods i Numis ulažu u vrtiće i centre za rano učenje na radnom mjestu. Ikea, Samsung, Cook Medical, Disney, JBS, Deloitte UK i druge tvrtke grade stanove posebno za svoje zaposlenike, koje mogu unajmiti ili kupiti po povoljnijim cijenama na tržištu.
Smanjenje ukupnih troškova također je ključno. Gartner ističe da će organizacije tražiti načine kako olakšati teret zaposlenicima. To može uključivati dodatne pogodnosti poput subvencija za čuvanje djece, prilagođenih stambenih opcija ili programa za financijsku dobrobit. Primjerice, Walmart, Tyson Foods i Numis ulažu u vrtiće i centre za rano učenje na radnom mjestu. Ikea, Samsung, Cook Medical, Disney, JBS, Deloitte UK i druge tvrtke grade stanove posebno za svoje zaposlenike, koje mogu unajmiti ili kupiti po povoljnijim cijenama na tržištu.
Otvorenost dijaloga je ključna
U zaključku, Gartner ističe da povratak na rad u uredu zahtijeva pažljivu ravnotežu između potreba organizacije i očekivanja zaposlenika. Razumijevanje troškova rada i pronalaženje inovativnih načina za njihovo dijeljenje ili smanjenje ključno je za izgradnju održivog i uspješnog radnog okvira u budućnosti.